Barion Pixel

Hányszor ragadta meg a figyelmed egy cég Facebook bejegyzése? Valószínűleg nem túl sokszor.

2018-ban Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Facebook az „értelmes társadalmi interakciókra” helyezi a hangsúlyt. Ez azt jelentette, hogy a felhasználók jóval több bejegyzést fognak látni a barátaiktól, családtagjaiktól és az egyes csoportoktól, mint vállalkozásoktól és márkáktól.

A változás óta lényegesen csökkent a kisvállalatok organikus elérése. Viszont ez nem jelenti azt,  hogy így önmagukban csak a hirdetések fogják garantálni a sikert a közösségi médiában egy kisvállalatnak. Az igazság az, hogy függetlenül attól, hogy fizetett hirdetéseket vagy organikus bejegyzéseket teszel közzé, nem csak más márkákkal versenyzel, hanem a felhasználók barátainak és családtagjainak posztjaival is.

Az egyik leghatékonyabb módja a figyelem megragadásának a zsúfolt Facebook-hírcsatornában, ha vizuális eszközöket használsz a kommunikációdban. Megosztok veled 5 olyan vizuális tartalomtípust, amivel garantáltan növelni fogod követőid márkaelköteleződését a kisvállalatod felé!

1. Mutasd meg a terméked / szolgáltatásod használat közben!

A terméked / szolgáltatásod olyan módon kell bemutatni, ami vonzza a figyelmet és érdeklődést vált ki. Nem elég feltölteni egy szimpla fotót fehér háttérrel a termékedről, vágyat is kell ébresztened a célcsoportodban!
Fókuszálj a terméked / szolgáltatásod által megszerezhető fogyasztói előnyökre! Például: Ha kozmetikai termékeket árulsz, akkor ne magáról az adott termékről tölts fel fotót, hanem egy vonzó csajról, aki a termékednek köszönhetően rendelkezik ilyen szép bőrrel. Tehát a lényeg: Mutasd meg, hogyan változik meg az „életük”, ha megvásárolják a terméked, igénybe iveszik a szolgáltatásod.

 

 2. Használj infografikákat!

Az infografika az egyik legjobb vizuális kommunikációs eszköz. Ha infografikát használsz valamilyen céges statisztika (például elégedett vásárlók számának növekedése az elmúlt években) bemutatására, az sokkal látványosabb és befogadhatóbb, mintha számadatokat írnál egymás mellé.

 

 3. Használj virális mémeket!

Ne hidd azt, hogy ez komolytalanná tenné a kisvállalatod a közönség szemében. A mémeket mindenki szereti, mindenki likeolja, megosztja, továbbküldi, stb. Ezzel nem lehet mellényúlni!   Ha mémeket posztolsz, azzal emberközelivé és szerethetővé teszed a kisvállalatod.

 

 4. Posztolj felhasználók által generált tartalmat!

Egy felmérés alapján a fogyasztók sokkal nagyobb vásárlásösztönző hatást tulajdonítanak a felhasználók által generált tartalmaknak, mint az influencerek fizetett posztjainak. Ez azt jelenti, hogy hitelességet és megbízhatóságot fog sugározni a kisvállalatod, ha egy elégedett vásárló / ügyfél tartalmát osztod meg!

 

5. Készíts rövid, érdekes videókat a termékedről /szolgáltatásodról

A videós tartalmaknak hatalmas erejük van a közösségi médiában. Nem véletlen a TikTok térhódítása. Gondolj bele: Pörgeted a Facebook hírfolyamot és szembejön veled egy videó. Ha egy pillanatra is, de megállítod a görgetést, igaz?  Az alábbi szempontokat mindenképp vedd figyelembe, ha ezt a tartalomtípust használod:

  • A videó legyen rövid, lényegre törő, sallangoktól mentes
  • A videó első képkockája legyen figyelemfelkeltő, hiszen másodpercek töredéke alatt döntünk arról, hogy rááldozzuk-e az időnket az adott tartalom elfogyasztására
  • #mobilefirst – a videó álló képarányú legyen, hiszen sokkal nagyobb arányban használjuk a közösségi média felületeket mobilról, mint asztali számítógépről.

 

 + 1 Javaslat: Legyen erős kontraszt a színhasználatodban!

A figyelemmegragadás nagyban függ a megfelelő színkombináció és tipográfia használattól. Egy 2020-as kutatás alapján a tompított színpaletták működnek a legjobban a közösségi média kommunikációban, mivel hitelességet tükröznek. Ha grafikára szerkesztesz szöveget, akkor fordíts kiemelt figyelmet arra, hogy erős kontraszt legyen a fotó színvilága és a szöveg színe között. Mivel a közösségi médiát jellemzően mobilról böngésszük, ügyelj, hogy ne használjon sokféle betűtípust, mert ez végül összezsúfolja a képet és megzavarja az olvasót. Maximum 2 különböző betűtípus használatát javaslom.

Szükséged van még több poszt ötletre és javaslatra?

A tartalomnaptár egy letesztelt, bizonyítottan működő formulát használ és az év minden napjára pontosan megmondja, miről posztolj!

Szerezd be most egy marketinges havidíjának a töredékéért!

81 készleten